Az első, a gépjárműipar számára sorozatgyártásba kerülő dízel befecskendező rendszer Robert Bosch nevéhez fűződik, 1927-ben. Ez a rendszer akkor még egy olajozószivattyúból átalakított, soros rendszerű adagolóból és porlasztócsúcsokból állt. Ettől az időponttól datáljuk az adagoló megszületését.
Az adagoló feladata a rendszerben az, hogy az üzemanyagot a tankból egyesével a hengerenként beépített befecskendező egységekhez, porlasztókhoz juttassa, amik a befecskendezéskor azt a motor égésterébe porlasztják. Ahhoz, hogy a porlasztás létrejöjjön, az adagolónak a megfelelő porlasztóhoz a megfelelő nyomáson a megfelelő üzemanyag mennyiséget kell eljuttatni a megfelelő időben.
Két alapvető típust különböztethetünk meg, a soros és a forgóelosztó adagolót.
Soros adagolók
A soros adagolókra három fő, funkcionális részegység jellemző, a szivattyú, a regulátor és a tápszivattyú. A tápszivattyú általában a szivattyú oldalán keresendő egység, melynek feladata a gázolaj tankból a szivattyúig történő eljuttatása. A szivattyú a hengerenkénti nyomócsöveken keresztül juttatja el az üzemanyagot a porlasztókhoz. A regulátor pedig a szabályzásért felelős részegység. Alapvető különbségek a szabályzási megoldások között vannak, ezek fejlődése jelentette az adagoló típus fejlődését is egyben. Sokáig mechanikus szabályzás létezett csak, és a felhasználási terület (közúti közlekedés, munkagépek, stabil alkalmazás) szerint alkalmazták az egyes szabályzó egységeket. A 90-es évek elejétől lehet találkozni elektronikus szabályzású soros adagolókkal, viszont már csak Bosch vagy Zexel kínálatában.
A nagynyomású rendszerek megjelenésével a soros adagolók gyártása a nagy gyártóknál teljesen leállt, viszont épp a speciális felhasználási területek miatt a dízel műhelyeknek a mai napig munkát adnak.
Forgóelosztó adagolók
A forgóelosztó rendszerű adagolók kezdetben csak kisebb teljesítményű járművekbe kerültek. A soros adagolóknál jóval kisebb mérete széles körű felhasználhatóságot tesz lehetővé a személygépjárművek körében is. A teljesítményigény növekedése, valamint a környezetvédelmi előírások szigorodása tette szükségessé előbb az elektronikus majd a programozott szabályzás bevezetését. A teljesítmény fokozásnak köszönhetően az alkalmazási területük a személyautóktól kezdve a mezőgazdasági és egyéb munkagépeken át a kamionokig terjed.
A nagynyomású rendszerek megjelenésével a forgóelosztó rendszerek fejlesztése is leállt, elvétve kisszériás gyártásuk még előfordul.
Előforduló meghibásodások
Megbízhatóság vonatkozásában mind a soros, mind a forgóelosztó rendszerek hosszú életűnek tekinthetők. Manapság, a természetes elhasználódásból eredő kopások, valamint a nem megfelelő üzemanyag okozta meghibásodások a legjellemzőbbek. Ilyenkor a jármű teljesítménye észrevehetően lecsökken, a kibocsátott kipufogófüst megnő és indítási problémák jelentkezhetnek meleg motornál.
Műhelyünk vállalja
Bosch, CAV, Delphi, Denso, Lucas, Stanadyne, Yanmar, Zexel gyártmányú adagolók gyári technológia szerinti ellenőrzését, javítását és felújítását.
A fenn felsorolt adagoló típusokból az általánosabbakhoz rendelkezünk raktárkészleten alkatrészekkel, így a javítás az ügyfél által akár megvárható. Ritkábban előforduló típusok esetében a vállalási idő 1-5 nap lehet, a cserélendő alkatrészek beszerzési idejének függvényében.
Széles kínálattal rendelkezünk műhelyünk által felújított adagolókból. Programunk segítségével az extrém időpontokban jelentkező ügyféligényeket is sok esetben ki tudjuk elégíteni.Konkrét probléma esetén kérjük, az alábbi form használatával adja meg a hibásnak vélt egység számát és a hibajelenség rövid leírását. Munkatársunk rövidesen felveszi Önnel a kapcsolatot és amennyiben elegendő információt kaptunk, elküldjük Önnek előzetes árajánlatunkat.