Napjaink legszélesebb körben alkalmazott dízel befecskendező rendszere az úgy nevezett Common Rail, vagy közös nyomó-
csöves befecskendező rendszer. Minden jelentős dízel rendszer gyártó, így a Bosch, Delphi, Denso és a Continental (Siemens
VDO) is gyárt ilyen rendszert, vagy annak egyes elemeit. Ezek a rendszerek alapjaiban hasonlóak, de egyes megoldásaikban
jelentős eltérést mutathatnak. A rendszer főbb elemei a nagynyomású szivattyú, a közös nyomócső és az injektorok.
Jobb és tisztább égés a dízelmotorokban. Ezért egyértelműen az 1500 és 2500 bar közti befecskendező nyomás és a befecskendezést végző injektor „okolható”. A nagy nyomáson a gázolaj porlasztása sokkal finomabb lesz, így tökéletesebb égés jön létre a motorban. Vezérlés szempontjából megkülönböztethetünk mágnesszelep és piezo vezérelt injektorokat.
Az injektor meghibásodási lehetőségei, hibajelenségek
Funkciójánál fogva az injektor a nagynyomású dízel befecskendező rendszer legpontosabb illesztésekkel bíró, ezáltal legkényesebb eleme. Minden apró, mechanikai szennyeződés az injektorban tud a legkönnyebben kárt tenni. Ráadásul szennyező anyag nem csak rossz minőségű üzemanyaggal tud a rendszerbe jutni, hanem például a szivattyú kopásából adódóan is. Ezek a szilárd anyagok olyan felületi elváltozásokat okozhatnak az injektor belső alkatrészeiben, amik kihatással vannak a befecskendezés idejére, mennyiségére, ezáltal a motor működésére.
Ha egy dízel motor nehezen indul, alapjárata ingadozó, hangja megváltozik vagy erőtlen lesz, a hibát nagy valószínűséggel kereshetjük az üzemanyag ellátó rendszerben. Természetesen, nem minden esetben az injektor meghibásodása okozza a konkrét problémát, de sajnos más egységek rendellenes működése rövid idő alatt tönkre tudja tenni az injektort is.
Az elhangzottak ellenére a befecskendezés, ezáltal az injektorok a gépjármű vezérlőegységén keresztül jól diagnosztizálhatók. Legalább is addig a szintig, hogy van ezen a területen probléma, vagy a hiba oka máshol keresendő.
Vizsgálat és javítás
A dízel üzemanyag ellátó rendszerek elemeinek javítási technológiája általában nagy fokú tisztaságot ír elő a műhely számára. Az egyes elemek közül az injektorok azok, melyek esetében a legszigorúbbak az elírások. A nagyon pontos illesztések, a mikrométer szintű beállítások nem engedik meg a por jelenlétét. A szűrt levegőjű injektor szerelő helység inkább emlékeztet ma már egy laboratóriumra, mint autószerelő műhelyre.
A mágnesszelep vezérelt injektorok ellenőrzési és javítási technológiája elérhető, ezáltal azok teljes körű javítása lehetséges. A technológia sehol nem engedi meg az alkatrészek felületeinek utólagos megmunkálását, a javítás csak alkatrészek cseréjével történhet.A piezo injektorok esetében csak a vizsgálati technológiát adták ki a gyártók, így ezek szakszerű javítása ma még nem lehetséges.
Műhelyünk vállalja
Mágnesszelep vezérelt személy és haszongépjármű dízel injektorok gyári technológia szerinti teljes körű ellenőrzését, javítását és felújítását, valamint a felsorolt gyártók piezo vezérelt injektorainak gyári technológia szerinti ellenőrzését.
A fenn felsorolt típusokból az általánosabbakhoz rendelkezünk raktárkészleten alkatrészekkel, így a javítás az ügyfél által akár megvárható. Ritkábban előforduló típusok esetében a vállalási idő 1-5 nap lehet, a cserélendő alkatrészek beszerzési idejének függvényében.
A beérkezett injektorokon először egy alapvizsgálatot végzünk el. Ebből általában kiderül az injektorok általános állapota, valamint, hogy milyen mélységű felújításra lehet szükség, milyen irányú tovább lépésre van lehetőség.
Az injektor alapvizsgálat ára 2.500 – 6.200 Ft +ÁFA, injektortípustól függően.
Amennyiben az egység felújítása, javítása nem gazdaságos, vagy nem lehetséges (pl.: szükséges alkatrész hiánya) ügyfeleinknek kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítunk a gyártó felújított vagy új és általunk felújított dízel főegység kínálatunkból.